Fiziksel aktivite, her yaşta sağlığa faydalıdır

"Fiziksel aktivite, her yaşta sağlığa faydalıdır"

Fiziksel aktivite, her yaşta sağlığa faydalıdır

DATA[

Fiziksel aktivite, her yaşta sağlığa faydalıdır

Kars İl Sağlık Müdürü Dr. Fahri Sevinç, “ Fiziksel aktivite, her yaşta sağlığa faydalıdır. Düzenli yapılan fiziksel aktivite sayesinde çocuklarımız ve gençlerimiz sağlıklı şekilde büyüyüp gelişebilir, yetişkinlerimiz kronik hastalıklardan korunup ileride aktif bir yaşlılık dönemi geçirebilir.” dedi.  
 
Fiziksel aktivitenin sporla karıştırıldığını belirten Kars İl Sağlık Müdürü Dr. Sevinç, aslında bu iki kavramın birbirinden farklı şeyleri ifade ettiğini söyleyerek, “Fiziksel aktivite, günlük yaşam içinde kas ve eklemlerin kullanımı sonucu enerji harcanmasıyla gerçekleşen, kalp ve solunum hızını artıran aktivitelere işaret eder. Yani enerjiyi harcamak amacıyla vücudun hareket etmesi tanımı fiziksel aktiviteyi özetleyebilir. Yürüme, koşma, yüzme, bisiklete binme, çömelip kalkma, baş ve gövde ya da kol ve bacak hareketleri, dans, egzersiz gibi gün içerisindeki tüm aktiviteler fiziksel aktivite olarak kabul edilebilir.” dedi.
 
Toplumumuzda fiziksel aktivite konusunda bilgi düzeyinin istenen seviyeye ulaşmamasına rağmen giderek arttığını, insanlar tarafından fiziksel aktivitenin sağlık açısından öneminin gün be gün fark edilmeye başlandığını kaydeden Kars İl Sağlık Müdürü, şunları söyledi:
“Vatandaşlarımız giderek artan bir grafikle fiziksel aktivitelere katılmaya başladı. Artık pek çok insan spor merkezlerine devam ediyor ya da evde kendi imkanlarıyla egzersiz yapmaya gayret ediyor. Zira bu oranın daha da yükselmesi, herkesin düzenli olarak yaptığı egzersizlerin sağlığına önemli faydalar sağlayacağının bilincine varması gerekiyor. Çünkü sağlığın korunmasında ve geliştirilmesinde yeterli ve dengeli beslenme kadar düzenli fiziksel aktivitenin de rolü büyük. Fiziksel aktivite sağlıklı yaşam için beslenme ve uyku kadar önemli.”
 
Zayıflamak, kasları kuvvetlendirmek, hastalıklardan korunmak, neticede de kaliteli yaşam süresini arttırmak için her gün en az 30 dakika egzersiz veya haftada en az 3-5 kez 30-60 dakika orta şiddette egzersizler yapılmasını tavsiye eden Dr. Fahri Sevinç, uzun süre hareketsiz kalan bireylerin egzersizlere başlamadan önce sağlık kontrolünden geçmelerini ve kısa sürede yoğun egzersiz yapmamalarını hatırlattı.
 
Sevinç fiziksel aktivitenin faydaları hakkında şunları söyledi:
“Her şeyden önce fiziksel aktivite, vücudun düzenli çalışmasını sağlar. Yeterince yapılan fiziksel aktivite, hareketli bir yaşam tarzı ağırlık artışını engeller. Böylece kalp-damar hastalıkları, hipertansiyon, diyabet gibi pek çok kronik hastalığın oluşma riski azaltılmış olur. Bu tempoya alışıldığı zaman fiziksel aktivite son derece zevkli bir hal alır. Çocukların büyümesinde ve gelişmesinde önemli bir rol oynar. Daha ileriki dönemlere bakacak olursak, yaşımız ilerledikçe kas dokularımızda azalma olur ancak bunun aksine yağ dokularımızda ciddi bir artış yaşanır. Bu da vücudumuzun ağırlığına direkt etki ederek hareket kabiliyetimizi zorlaştırır. Ancak bunu ortadan kaldırabilmek bizlerin elinde. Düzenli fiziksel aktivite sayesinde vücut ağırlığımızı dengede tutabilir, yağ dokumuzu azaltabilir, kemik yoğunluğumuzu artırabilir ve osteoporozu engelleyebiliriz. Yine tüm dünyada mücadele edilen ve birçok hastalığın ana sebebi olan obezitenin belki de en önemli nedenlerinden biri hareketsiz yaşam tarzı yani yetersiz fiziksel aktivite. Ülkemize baktığımızda obezitenin görülme sıklığının gitgide arttığını ve hatta bebeklerimizde dahi obeziteye rastlandığını görebilmekteyiz. En azından obezitenin sağlık üzerindeki olumsuz etkilerini yok etmek amacıyla fiziksel aktiviteye önem verilmesi gerektiğini söyleyebilirim. Ayrıca tüm bunların yanı sıra fiziksel aktivite insanın hayata bakış açısını olumlu yönde etkiler, akıl ve ruh sağlığı açısından faydalar sağlar. Düzenli egzersizle kişi gerilimini azaltır, günlük yaşamın stresinden, baskısından uzaklaşabilir ve zihnini zinde tutabilir. Tüm bu sebepler fiziksel aktiviteyi hayatımızda ön planda tutmaya yetecek kadar önemli.”
(BA-BA-S) KARS (KHA)

İlk Yorum Yapan Siz Olun!


Yorum Ekle

Haber Bülteni için kayıt olun

Haber Bültenimize katılın ve gelen kutunuzdan güncel haberleri anlık alın. Size spam göndermeyiz ve gizliliğinize saygı duyarız.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.
  Yukleme: 0.223790